Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Význam a možnosti kariérového poradenství
Kovaříková, Tereza ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Vaněček, David (oponent)
Cílem této diplomové práce s názvem Význam a možnosti kariérového poradenství bylo zjistit a popsat pozici kariérového poradce a možnosti a bariéry kariérového poradenství. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí, a to: teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na tři hlavní tematické celky. V první kapitole je vymezen pojem kariérového poradenství, jsou vyjmenovány cílové skupiny, formy, diagnostika, limity, možnosti a bariéry kariérového poradenství. Druhá kapitola se věnuje kariérovému poradci, etickému kodexu, kompetencím, specializacím, pracovním činnostem a psychohygienou pro kariérové poradce. Třetí kapitola je zaměřena na vzdělání kariérových poradců a jejich další vzdělávání. V praktické části je popsána metodologie výzkumného šetření. Výzkumným designem byla zvolena případové studie. Data byla sbírána pomocí hloubkových polostrukturovaných rozhovorů se třemi kariérovými poradkyněmi. Rozhovory byly zaměřeny na pět témat, a to: pozice kariérového poradce, možnosti kariérového poradenství, bariéry v kariérovém poradenství, dosažené vzdělání kariérového poradce a další vzdělávání. Dále byla po využití techniky otevřeného kódování interpretována zanalyzovaná data z rozhovorů, shrnuty výsledky a rozvinuta diskuse o výsledcích. Z výzkumného šetření vyšlo najevo, že pozice...
Téma smrti v mateřské škole pohledem dospělých
VÁŇOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zaměřuje na otevírání a sdílení tématu smrti v mateřské škole. Teoretická část přibližuje, jak děti předškolního věku smrt vnímají a jak smrt blízkého mohou prožívat. Nabízí některé způsoby, kdy a jak se takovému tématu věnovat v MŠ. Zvažuje také postoj veřejnosti k takovému působení v MŠ. Cílem praktické části je objasnit, zda se téma smrti v mateřských školách řeší, pokud ne, tak jaký je důvod. Dále také zda se shodují názory široké veřejnosti s pedagogy mateřských škol. Pro jeho naplnění je zvolen smíšený výzkum, který se skládá z dotazníkového šetření a polostrukturovaných rozhovorů. Kvalitativní výzkum se věnuje postoji a práci pedagogů mateřských škol k otevírání tématu smrti v MŠ. Kvantitativní výzkum mapuje názory dospělých na možnosti a způsoby, jak s dětmi předškolního věku o smrti mluvit. Většina respondentů vnímá řešení tématu smrti s dětmi jako důležité a ráda by zařadila téma smrti do mateřské školy. Především vyprávěním pedagoga průběžně během činností v roce, nebo při svátku Památka zesnulých. Pedagogové vyjádřili obavy z reakce rodičů.
Kvalita života dospělých s ADHD
Česlová, Karolína ; Herink, Josef (vedoucí práce) ; Kudláčková, Zděnka (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou ADHD (porucha pozornosti s hyperaktivitou) v dospělé populaci s cílem zjistit, jakým způsobem se projevuje tato porucha v každodenním životě dospělého jedince, zda mu jej ovlivňuje a v jaké míře. Formou strukturovaného dotazníku s možnostmi výběru byly získány informace od 37 již diagnostikovaných dospělých žen a mužů, kteří se do výzkumu dobrovolně zapojili. Získané poznatky pak byly zhodnoceny, porovnány s dostupnými informacemi a přispěly i k odpovědím na otázky, nad kterými jsem se zamýšlela již dříve. Díky odpovědím a jejich bližšímu zkoumání od takto diagnostikovaných osob, se ukazuje, že tato porucha jim do běžného života zasahuje, ovlivňuje jejich počínání i samotnou kvalitu života. Samotné povědomí jak laické, tak zčásti i odborné veřejnosti, o ADHD v dospělosti je stále poměrně nízké,
Alternativní a augmentativní komunikace u dospělých osob s kombinovaným postižením
Frošová, Iva ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá alternativní a augmentativní komunikací u dospělých osob s kombinovaným postižením. Vymezuje teoretické základy zdravotního postižení, konkrétněji pak kombinovaného postižení. Dále popisuje komunikaci osob s kombinovaným postižením a vysvětluje pojmy jako komunikace, narušená komunikační schopnost nebo logopedická intervence u osob s kombinovaným postižením. Hlouběji se zaměřuje na alternativní a augmentativní komunikaci, kdy blíže popisuje její metody a systémy, diagnostická hlediska, nácvik používání nebo její výhody a nevýhody. Hlavním záměrem práce je popsat využívání alternativní a augmentativní komunikace v běžném životě dospělých osob s kombinovaným postižením, a to především v rámci všedních denních činností a také při možnosti vyjádření svých potřeb a pocitů. Výzkumné šetření probíhalo ve dvou fázích, v první fázi byly zpracovány případové studie dospělých osob s kombinovaným postižením a ve druhé fázi bylo realizováno zúčastněné pozorování a přímá práce s jednotlivými osobami. V závěru práce je charakterizován přínos alternativní a augmentativní komunikace u dospělých osob s kombinovaným postižením.
Srovnání imunitního systému novorozenců a dospělých
Dusilová, Adéla ; Hrdý, Jiří (vedoucí práce) ; Zajícová, Alena (oponent)
Ve srovnání s imunitním systémem (IS) dospělých jedinců je možné IS novorozenců obecně charakterizovat jako nezralý. Z klinického pohledu novorozenci vykazují zvýšenou náchylnost k infekcím. Kojení může přispívat ke snížení výskytu onemocnění, neboť dodává do intestinálního slizničního systému protilátky z krve matky, důležité živiny a další imunoregulační komponenty. Mateřské mléko nahrazuje v krvi novorozence specializované imunoglobuliny - zejména IgA, jehož koncentrace dosahuje hodnot dospělých jedinců nejdříve za dva roky, ale i déle (až období puberty). Ostatní třídy protilátek se v pupečníkové krvi nacházejí pouze sporadicky s výjimkou IgG, který je přenášen transplacentárně. Omezená schopnost B lymfocytů produkovat protilátky je způsobena nedostatečnou expresí kostimulačních signálů na povrchu Th2 buněk. T lymfocyty obecně vykazují mnohem menší schopnost reagovat na nízké dávky stimulátorů (polyklonálních aktivátorů - rostlinných lektinů: ConA nebo PHA), vážících se na receptory T buněk v komplexu s CD3 a proliferovat v odpovědi na anti-CD3 monoklonální protilátky. Většina T lymfocytů v pupečníkové krvi vykazuje "naivní" fenotyp CD45RA. V průběhu intrauterinního vývoje dochází ke styku IS novorozence s IS matky, a jelikož by prozánětlivá buněčná odpověď Th1 mohla vést k potratu, je...
Age-related variables in ELT training
Koutská, Iva ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta Katedra anglického jazyka a literatury RIGORÓZNÍ PRÁCE ABSTRAKT V ČESKÉM JAZYCE Age-related variables in ELT training Příprava učitelů anglického jazyka pro různé věkové skupiny Mgr. Iva Koutská, Ph.D. Studijní program: Učitelství pro střední školy Studijní obor: Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - anglický jazyk 2020 Abstrakt Příprava (budoucích) učitelů anglického jazyka má v České republice dlouhou tradici, nicméně existuje zde jedna oblast, která je v přípravě budoucích učitelů anglického jazyka i v další přípravě/v dalším rozvoji stávajících učitelů anglického jazyka stále podceňovaná, a to je příprava (budoucích) učitelů anglického jazyka pro různé věkové skupiny, respektive pro všechny věkové kategorie. Programy přípravy učitelů anglického jazyka jsou orientované na základní školy (tj. 1. stupeň a 2. stupeň) a na střední školy. Typický český absolvent je tedy připraven a vzdělán k výuce anglického jazyka pro věkovou skupinu 6-19 let. Nicméně počet učitelů anglického jazyka v pre-primárním vzdělávání, či v kurzech pro dospělé a seniory stoupá každým dnem a vzdělávání v andragogice ani učitelství pro mateřské školy s přípravou (budoucích) učitelů anglického jazyka není nijak propojeno. Což v důsledku znamená, že učitel...
Logopedická intervence u dospělých osob s dyslálií
Sudová, Kateřina ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá logopedickou intervencí u dospělých s dyslalií. Vymezuje teoretické základy týkající se komunikace a řeči, narušené komunikační schopnosti, oboru logopedie a specifik práce s dospělými. Dále ve zkratce popisuje nejčastější typy narušené komunikační schopnosti u lidí z období adolescence, dospělosti i senia, jimiž jsou dle statistik afázie, dysartrie, balbuties a dyslalie. Hlouběji se zaměřuje právě na patologickou výslovnost neboli dyslalii. Ta zastává hlavní část teoretického celku, kde je detailně popsána nejen její terapie. Z důvodu nejčetnějšího výskytu byla reedukace zaměřena na dyslalii hlásek r a ř, tedy rotacismus a rotacismus bohemicus. Hlavním záměrem práce je popsat průběh reedukace u dospělých s dyslalií, najít důvody pro zahájení reedukace a rozdíly mezi intervencí s dětmi a s dospělými. Výzkumné šetření je rozděleno do dvou částí, v první části jsou informace získávány metodou rozhovorů s klinickými logopedy, v části druhé jsou pak získané informace zpracovány případovými studiemi dvou dospělých respondentů s dyslalií.
Vzdělávání dospělých v DDM v Kraji Vysočina
PAVLÍČKOVÁ, Jarmila
Diplomová práce se zabývá celoživotním vzděláváním dospělých se zaměřením na zájmové vzdělávání. V teoretickém rámci je popsána dospělost jako vývojová etapa jedince. Dále je objasněn význam volného času a celoživotního vzdělávání dospělých. Ve výzkumné části jsem pomocí dotazníků porovnávala pohledy obou stran zájmového vzdělávání ředitelů DDM a dospělých účastníků. Cílem diplomové práce je objasnit význam celoživotního vzdělávání dospělých se zaměřením na zájmové vzdělávání a následně zjistit, zda v konkrétní lokalitě (Kraj Vysočina) a konkrétním typu vzdělávacího zařízení (dům dětí a mládeže DDM) je nabídka dostatečně pestrá a je tak vnímána i dospělými účastníky. Z výsledků kvantitativního šetření vyplývá, že v dané lokalitě vzdělávací nabídka DDM vychází vstříc také potřebám dospělých zájemců. Výsledky zároveň poukazují na určité rezervy v propagaci programů zaměřených na dospělé.
Pojmové mapy a jejich využití v učení vysokoškolských studentů
Zůnová, Tereza ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Tato práce představí pojmové mapy jako alternativní techniku využitelnou v učení studentů kombinovaného vysokoškolského studia. V teoretické části budou objasněny změny ve schopnosti učit se provázející tyto dospělé studenty. Dále budou uvedeny základní informace o pojmových mapách a možnosti jejich využití dospělými studenty. Popíši výhody a nevýhody, které jim tato grafická technika zaznamenávání informací přináší. Empirická část v sobě spojí všechna témata teoretické části. Kvalitativním výzkumem budu zjišťovat subjektivní názory studentů kombinovaného vysokoškolského studia na změnu jejich schopnosti učit se. Nechám je prakticky vyzkoušet techniku pojmového mapování a následně zjistím jejich postoje k této technice a případné předchozí zkušenosti s ní.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.